הגשמת חלום להיות סקיפר ליום אחד

סקיפר ליום אחד

לכולנו יש הרבה חלומות, חלקם ישימים וחלקם לצערנו יהיה קצת יותר קשה להגשים. אבל לשמחתי הצלחתי להגשים חלום לידידה קרובה שתמיד חלמה להיות סקיפרית. מיטל ידידה טובה שלי חלמה עוד בשנותיה בתיכון להתקבל לקורס חובלים. אך לצערה בגלל סעיף בריאותי היה לה ברור מראש כי הסיכוי להגשים חלום זה כמעט ולא קיים. ואכן לקראת תאריך הגיוס צה"ל החליט להוריד את הפרופיל הצבאי שלה לכזה שלא מאפשר לה בכלל לנסות ולהתקבל לקורס היוקרתי.

השנים עברו, והשירות הצבאי כבר הפך להסיטוריה, מיטל זנחה את החלום לטובת חלומות אחרים. אותי מיטל הכירה רק לאחר סיום האוניברסיטה. כאשר סיפרתי לה שאני עוסק בעולם השייט, היא שיתפה אותי בחלומות שהיו לה בתיכון כיצד היא הופכת לחובלת ומפקדת על ספינת דבורה. עם הזמן מיטל ואני התקרבנו וביום ההולדת שלה החלטתי שאני אגשים לה את החלום וההפוך אותה לסקיפרית ליום אחד.

סקיפרית ליום אחד- רב החובלת מיטל

רוצה להגשים חלום ולהיות סקיפר ליום אחד?

כאשר סיפרתי למיטל על המתנה שלה היא כמעט קפצה מהחלון מרוב התרגשות. בשעות הבוקר ביום שימשי במיוחד הגענו יחדיו למרינה בהרצליה. שם חיכה לנו המדריך יוסי שליווה אותנו לכל אורך הפעילות. יוסי הוביל אותנו לכיוון "דניאל" יאכטה מפרשית באורך 11 מטרים וברוחב שלושה וחצי מטרים. לפני תחילת ההרפתקאה היינו צריכים להכין את כל הציוד. יוסי הדריך את מיטל כיצד יש לטפל בכל הזיווד של היאכטה. יוסי במקצועיות רבה עבר איתה פרט פרט בספינה והסביר לעומק מה תפקידו בכוח. לאחר שסיימנו את כל ההכנות הגיע הרגע הגדול- יוצאים אל הים!! מיטל בהדרכתו של יוסי התחילה לתפעל את כל המערכות של המפרשית, ודניאל יצאה לה לאיטה מתוך העגינה שלה במרינה.

השלב הבא היה להרים את המפרשים, מיטל קצת התקשתה מבחינה פיזית לעשות זאת לבד אבל לאחר עזרה קלה המפרש היה מתוח בחוזקה והרוח השיטה אותנו בעדינות על המים השקטים של הים התיכון. באותו הבוקר מזג האוויר חייך אלינו ולא נראה אפילו ענן אחד בשמיים. יוסי הסביר למיטל כיצד פעולות שונות שהוא עושה משפיעות על הסירה וכיצד יש לטפל בכל מיני בעיות שיכולות לצוץ. וכך עברו להן שלוש שעות נהדרות בהן מיטל מגישמה את החלום שלה להיות מפקדת על ספינה (גם אם זה רק לכמה שעות…), מיטל הייתה בעננים ואני נהנתי משמחתה ומהשמש הנעימה של אותו הבוקר. כאשר הגיע הזמן לחזור למרינה יוסי לקח חזרה את הפיקוד מכיוון שצריך ניסיון להחנות את היאכטה במקומה.

הדבר הראשון שמיטל אמרה לי לאחר שירדנו מהיאכטה זה שזו חוויה שהיא תנצור לכל החיים ושהיא כבר מוכנה לאתגר הבא:"קורס סקיפרים", אמרתי לה לאט לאט גם החלום הזה נגשים.מאז עברנו כבר שנתיים אבל מיטל באמת הוציאה את רשיון הסקיפר שלה וכבר צברה לא מעט שעות בים, את המפרשים של היאכטה היא כבר מרימה לבד וקבלות. מיטל הסכימה שאני אשתף אתכם בסיפור שלה על מנת שעוד אנשים יגשימו את החלום שלהם, להיות סקיפר ליום אחד.

אולי יעניין אותך גם: