שיט ביאכטה לגיל השלישי

שיט ביאכטה אינו לצעירים בלבד. אם הגעתם לגיל השלישי תוכלו ליהנות מהשיט אפילו יותר מהצעירים. אז מה צריכים קשישים בני הגיל השלישי על מנת ליהנות משיט ביאכטה?

 

דאגו לאמצעי רפואת חירום

בני הגיל השלישי בוודאי ירצו לחגוג וליהנות בעת השיט. על כן, חובה לוודא כי ביאכטה קיימים כל אמצעי הרפואה ההכרחיים לאירוע חירום – החל ממערכת החייאה למקרי הצורך, אמצעי חבישה ותרופות מיוחדות ועוד. מומלץ להתייעץ עם רופא סיעודי או פרמדיק אודות אמצעי רפואת החירום הנוספים שכדאי להצטייד בהם לבני הגיל הזה. בנוסף לכך, יש לוודא שבעת השיט נמצאים תמיד באזור עם קליטה למקרה חירום. כך ניתן יהיה ליהנות מבילוי חווייתי ומהנה עבור בני הגיל השלישי וזאת מבלי לחשוש מאירוע חירום. כאשר בני הגיל השלישי יודעים שהם נמצאים בידיים טובות, הם יכולים להרשות לעצמם להשתחרר מעט יותר וליהנות.

 

שמירה על בטיחות

הדבר החשוב ביותר בשיט עבור בני הגיל השלישי הוא שמירה על בטיחותם של השטים ביאכטה. חשוב לוודא שהיאכטה מאובזרת באביזרים שונים עבור קשישים, המשמשים גם לא בעיתות חירום: כסא גלגלים לגיל השלישי למקרה הצורך, רולטורים שיסייעו להם לנוע במידה וקשה, מעקות בטיחות, מדבקות למניעת החלקה, אמצעי הרמה והגבהה על מנת שיוכלו לקום מישיבה ועוד. בנוסף לאבזור היאכטה באביזרים כמו כסאות גלגלים וכיו"ב, יש לוודא שאין בתוכה אביזרים אשר יכולים להיות מסוכנים עבור הקשישים. יש לוודא שקיימים בה מרווחי מעבר רחבים ככל האפשר על מנת להקל על התנועה של הקשישים בתוך היאכטה. יש לקחת בחשבון שהיאכטה אינה יציבה והיא זזה, ולכן כדאי שיהיו בה כמה שיותר מעקות כדי שהנוסעים יוכלו להיאחז בהם במידה וימעדו.

שייט ביאכטה

 

מוזיקה ואווירה

למרות שמדובר בבני הגיל השלישי, גם הם רוצים בסך הכול ליהנות משיט טוב ולשם כך הם זקוקים לאווירה טובה. אוויר הים הפתוח, הימצאות ליד חברים בני גילם ומוזיקה טובה – כל אלו יספקו לבני הגיל השלישי את חוויית השיט הטובה ביותר. הקשישים יוכלו לשבת וליהנות מהשיט תוך כדי הם מתמוגגים מהאווירה הטובה שסופקה להם, גם אם הם מרותקים למושב שעל כיסא גלגלים. כדאי לבחור מראש במוזיקה אליה הקשישים מתחברים ואותה הם מכירים. אפשר למשל לבחור שירים שיעוררו בהם זיכרונות נוסטלגיים נפלאים ויוסיפו לאווירה.

 

פנקו את הקשישים בארוחה טובה

אווירה ומוזיקה טובה אינן מספיקות לבדן על מנת ליצור עבור בני הגיל השלישי את חוויית השיט האולטימטיבית ביאכטה. כדי ליצור להם חוויה טובה, חשוב שהם יתפנקו בארוחה טעימה עם אוכל איכותי ובריא. מכיוון שמדובר לעיתים באנשים שאינם בשיא קו הבריאות, ושיש להם אילוצים תזונתיים שדונים, יש לוודא מראש שהארוחה מתאימה לנוסעים. בקיצור, כאשר בוחרים ביאכטה לבני הגיל השלישי צריך לבדוק כל פרט ולא להתפשר על דבר.