5 הפעילויות הכי שוות במהלך שייט על יאכטה

ישנם המון עיסוקים מעניינים ומהנים שישדרגו כל שיט על יאכטה. במאמר זה נספר על חמישה עיסוקים מעולים.

צליית בשר במעשנה

בשר מעושן הוא טעים במיוחד ואף בריא. זאת הודות לתהליך העישון שבמהלכו נחשף הבשר לעשן ולשבבי עץ שמעצימים את טעמו ותורמים לו ארומות משלהם. בתהליך זה גם מטפטפים מן הבשר עודפי שומן ומתקבל בשר פחות שמן. מומלץ מאוד לקחת מעשנת בשר חשמלית לשיט. מעשנה זו קלה לתפעול – כל שתצטרכו לעשות הוא לחממה לטמפרטורה המתאימה ולמלא את תא שבבי העץ. כך יתפנה לכם זמן להכנת הבשר – חיתוך, תיבול והכנת רטבים. מעשנה חשמלית מאפשרת להכין מגוון מזונות: ניתן לעשן בעישון קר גבינה ובשרים שונים, לעשן נקניקיות ולהכין מאכלי בשר מיובש כמו נקניק ובילטונג (רצועות בשר מיובש).

צלילה חופשית

שייט הוא הזדמנות נהדרת להכיר מקרוב את החיים השוקקים שבאוקיינוס או בים. תוכלו לצלול עצמאית בעזרת ציוד שנורקלינג שתשכירו או תקנו, אם בכוונתכם להפוך פעילות לתחביב. האביזר המרכזי הוא השנורקל – צינור מכופף בקצהו שאליו מחוברת פייה ובעזרתו הצולל יכול לנשום בלי להוציא את ראשו מהמים. באמצעי פשוט זה תוכלו לראות שוניות אלמוגים מרהיבות ולהקות דגים צבעוניים. כדאי לצלול לא רק בגלל היופי הרב שרואים  – עצם המפגש הבלתי אמצעי עם יצורים אלה הוא חוויה מרגשת. פעילות זו גם טובה לבריאות : התנועה במים מחייבת הנעה של לכל המפרקים, ומשפרת סיבולת לב-ריאה.

זוג על חרטום של יאכטה

ספורט ימי

ישנם ענפי ספורט מים רבים וכיף להתנסות בהם או לפתח את היכולות הקיימות. תוכלו להתנסות בשחייה בים הפתוח. ספינות שייט מצודות באביזרים הדרושים לשחייה בטוחה. אם אתם מעוניינים להכיר ענף ספורט חדש תוכלו ללמוד להשיט מפרשית. זכרו שישנם אזורים שאינם מתאימים למתחילים ובררו מה תנאי מזג האוויר במקום. גם חתירה בקיאקים היא אפשרות טובה. ספורט זה מתבצע גם בקבוצות של כמה חותרים וכך גם תרוויחו אינטראקציה חברתית אם תחסרו כזו. אפשרות משעשעת היא לשוט באבוב הקשור לסירת נוסעת (tubing).

תחביבים

שיט הוא זמן טוב לחזור לתחביבים שלכם, דברים שאתם באמת אוהבים לעשות.  אם אתם אוהבים לקרוא, הצטיידו בספרים או בטאבלט. השקיעו זמן בבחירת כאלה שבאמת תיהנו מהם ושיתאימו לכמה מצבי רוח. ים פתוח, מראות חדשים ומפגשים עם אנשים עשויים להשרות עליכם רצון לצייר ולכן כדאי להצטייד בספר סקיצות, עפרונות ואפילו בצבעי מים. למי שדווקא כתיבה היא התחביב שלו כדאי להביא מחברת או טאבלט כדי לכתוב רשמים וסיפורים.

ארגון מסיבה

יש לכם כושר ארגון ואתם אוהבים אנשים או שבא לכם לנסות את כוחכם? ארגנו מסיבה על הסיפון. כך תכירו אנשים חדשים ותוכלו לרקוד ולאכול אוכל טעים שתכינו לכבודה. מומלץ לרתום עוד אנשים למאמץ – כך לא תצטרכו לדאוג לכל ותוכלו לקבל מידע בדבר העדפות קולינריות ומוזיקליות. מידע זה יסייע להצלחת המסיבה.